Monthly Archives: januar 2009

Snart helg

Britt | 29. januar 2009 | COMMENTS:2 Comments »

I morgen reiser vi til Bergsdalen til Liv og Svein. Værmeldingen er fin og alt ligger til rette for en flott helg.

Vi håper på sånt vær og føre.

Solnedgang

Britt | 26. januar 2009 | COMMENTS:4 Comments »

Solnedgang over Ã…sane

En deilig dag ute

Britt | 25. januar 2009 | COMMENTS:1 Comment »

Endelig litt fint vær. I dag kunne vi kjenne at solen varmet litt. Kaiza har ikke fått de store turene i det siste og hun trengte å få løpe og herje litt. Vi dro opp på Storetveit og var der noen timer. Det er fint å rusle rundt der og det pleier å være mange hunder som Kaiza kan leke med.

Rapport fra Australia

Britt | 22. januar 2009 | COMMENTS:9 Comments »

Her kommer ENDELIG noen bilder fra oss.
De er fra litt forskjellige ting vi har vert med på disse første dagene. Vi har hatt fulle dager med nydelige aktiviteter og fantastiske opplevelser.

Lørdag våknet vi (etter tre timer søvn) til en god frokost utendørs i litt over 20 grader. Deretter reiste vi til aqua parken i Hillary`s, en liten perle 15 min kjøring nord for perth. der var det marked og vi spiste lunch før vi brukte god til på akvariet. Det er noen få bilder der ifra men ikke alle ble så god kvalitet på. Det rosa/orange korallrevet er der ifra

Søndag var vi i Fremantle nesten hele dagen, og i motsettning til «sofasøndaag» hjemme, sÃ¥ er det et yrende folkeliv pÃ¥ søndagene her.
Det var et stort marked, masse underholdning og vi koste oss der i mange timer med god mat og drikke.

Mandag gjekk Bernt på jobb igjen men vi tok en tur til Perth Zoo, en svær dyrepark med mange spennende dyr. Og alt var utrolig godt laget til.
Vi var kjempe fornøyd med dagen og var litt overveldet over alt vi fikk sett. I dag var Kjartan kjempeflink å filmet de fleste dyrene vi møtte, veldig kjekt å se tilbake på.

Tirsdag pakket vi mat, drikke, piknic teppe, strandtelt og badetøy, så dro vi til en nydelig strand å badet i flere timer. Sjøen holdt ca 22 grader, men de er alikevel varmere en hjemme på grunn av klimaet.
Det er ikke så gode snorkleforhold på disse strendene fordi sanden virvler for mye. Det var også hai angrep ved en strand litt lenger nord dagen før, så vi hold oss ved land og lekte i dønningene.
 Her flyr det lifeguard helikopter over strendene fra sør til nord på jakt etter hai. Men vi hadde det bare nydelig hele dagen.

Onsdag tok vi båten ut til Rottnest, den lille endelave lignende øyen ( 30 min med hurtigbåt fra perth). forskjellen fra endelave er temperaturen i sjøen egentlig..
Dette er en paradis øy, vi leide sykler og fikk sett halve øyen ca, vi ønsker oss ut igjen der! vi snorklet og badet på to strender.
 Det var strålende sol og faktor 30 er det minste vi smører oss med.
Kjartan tok mange bilder og en video med olympuskamera under vann, de beste har eg sendt deg. videokamera ble også flittig brukt på denne turen.

SÃ¥ er vi idag kommet til Torsdag, vi hadde planer om Ã¥ reise i «adventure world». en aktivitetspark med bade omrÃ¥de, sklier, karuseller og ja det meste.
Men til ungene sin skuffelse så avlyste/utsette vi den turen.
Eg har nok fått solstikk etter igår og har ikkje vert heilt iform idag, er svakt brendt i hode og panne, skulle nok gått mer med hatt.
De anre var også slitne etter de siste dagers aktiviteter og en dag i skyggen hadde ingen vondt av..

På Tirsdag reiser vi til Coral Bay, det tar ca 12 timer å kjøre men hilde og ungene blir med på turen, så vi bytter på å kjøre. Vi skal ha to hele dager der oppe pluss litt av fredagen.
Vi gleder oss helt vildt, her er det mye vi får se, ikke bare corallene ,men også den australske outbacken..

johanne-159

Latmanstur

Britt | 20. januar 2009 | COMMENTS:2 Comments »

Christieparken er god Ã¥ ha. Lufteturene med Kaiza gÃ¥r ofte der i ukedagene. Hun fÃ¥r løpt godt fra seg og kan avslutte med en «dukkert» i elven.

Skumringsbilde fra Christieparken

Ulriken

Britt | 19. januar 2009 | COMMENTS:1 Comment »

Det jobbes for harde livet på Ulriken for å gjøre alt ferdig til åpningen av banen. I dag var det flere helikopterløft der oppe.

Picasa 3

Britt | 18. januar 2009 | COMMENTS:2 Comments »

Picasa har kommet med en ny versjon og den kan anbefales. Her kan en gjøre enkle retusjeringer og en kan fÃ¥ satt navn pÃ¥ bildene. Det er sikkert flere nye ting ogsÃ¥…..men jeg mÃ¥ prøve meg frem litt :-)

I dag setter jeg inn noen vÃ¥rblomster. Selv om dagen i dag har vært veldig grÃ¥ og trist…..sÃ¥ gÃ¥r vi mot lysere tider.

Tidlig morning

Britt | 15. januar 2009 | COMMENTS:3 Comments »

I morges stoppet jeg pÃ¥ Skansen og nøt en fin og klar morning. Stativet lÃ¥ selvfølgelig hjemme….sÃ¥ jeg prøvde meg pÃ¥ et «frihÃ¥ndsbilde». Det er ikke lett Ã¥ holde apparatet stille i flere sekunder, noe bildet klart viser. Bildet ble likevel litt tøft syntes jeg :-)

Down under

Britt | | COMMENTS:3 Comments »

SÃ¥ har de reist. I fem uker skal Johanne og Kjartan feriere i Australia. Kjusa de….. :-) Johanne har lovet Ã¥ sende leserbrev som jeg kan legge ut pÃ¥ hjemmesiden. SÃ¥ her er det bare Ã¥ følge med.

Søndagsturen

Britt | 11. januar 2009 | COMMENTS:2 Comments »

Søndagens tur gikk til Fløyen og tåkehavet der :-)

Lørdagstur

Britt | | COMMENTS:1 Comment »

Lørdag var vi på Arboretet og gikk tur. Det blåste godt.